Welcome to %s forums

Stay up to date on Hardstyle and Hardcore parties, releases, free/unreleased tracks, DJ mixes, how to produce and much more. International Hardstyle forum

Login Register

Het politieke discussie topic

Dutch speaking countries: Belgium & The Netherlands
Post Reply
The Hown
State Native

Re: Het politieke discussie topic

Post by The Hown »

Dus wat gaan we stemmen :P

markvdstaay
State Outsider

Post by markvdstaay »

Hallo,

Hoe betrokken ben jij bij de politiek? De Rijksuniversiteit Groningen doet een onderzoek naar politieke betrokkenheid van Nederlanders voor de tweede kamer verkiezingen. Dit wetenschappelijk onderzoek dient inzicht te geven in hoe personen meer betrokken kunnen worden bij de politiek, om uiteindelijk tot (politieke) verandering te leiden doordat burgers invloed uitoefenen. We hopen van harte dat jij mee wilt doen, dit kost slechts tussen de 5 en 10 minuten. (link = http://tinyurl.com/8lg4xdr)

Bij voorbaat dank,

Mark van der Staaij
Rijksuniversiteit Groningen

Qz
State Senior Citizen
Netherlands

Post by Qz »

markvdstaay wrote:Hallo,

Hoe betrokken ben jij bij de politiek? De Rijksuniversiteit Groningen doet een onderzoek naar politieke betrokkenheid van Nederlanders voor de tweede kamer verkiezingen. Dit wetenschappelijk onderzoek dient inzicht te geven in hoe personen meer betrokken kunnen worden bij de politiek, om uiteindelijk tot (politieke) verandering te leiden doordat burgers invloed uitoefenen. We hopen van harte dat jij mee wilt doen, dit kost slechts tussen de 5 en 10 minuten. (link = http://tinyurl.com/8lg4xdr)

Bij voorbaat dank,

Mark van der Staaij
Rijksuniversiteit Groningen
Wat vind jij van verkrachting en abortus? :O
The Hown wrote:Dus wat gaan we stemmen :P
Ik ga op D66 stemmen trouwens. Hopen op Paars.
Image

The Hown
State Native

Post by The Hown »

Qz wrote:
Mag ik vragen waarom, want tot nu vind ik alle partijen ontzettend hard prutsen, dus zo als het er nu uit ziet wordt het waarschijnlijk weer blanco :+

Qz
State Senior Citizen
Netherlands

Post by Qz »

The Hown wrote:
Qz wrote:
Mag ik vragen waarom, want tot nu vind ik alle partijen ontzettend hard prutsen, dus zo als het er nu uit ziet wordt het waarschijnlijk weer blanco :+
Tja, ik stem meer op de ideologie in plaats van op de partij die het minste hannest. Met een compleet rechts of links kabinet los je volgens mij geen problemen op in Nederland, dus je moet altijd via een middenweg gaan. Dat wordt nog eens versterkt door de coalitievorming. Daarom ben ik voor Paars. De VVD voor het rechtse geluid, de PvdA voor het linkse en dan D66 voor het realisme. D66 doet geen beloftes die je toch niet kan waarmaken. Verder proberen zij wat geld te halen bij de rijkere én de armere en niet zo veel mogelijk bij één van de twee, want iedereen gaat er op achteruit in crisistijd.
Image

The Hown
State Native

Post by The Hown »

Qz wrote:
The Hown wrote:
Qz wrote:
Tja, ik stem meer op de ideologie in plaats van op de partij die het minste hannest. Met een compleet rechts of links kabinet los je volgens mij geen problemen op in Nederland, dus je moet altijd via een middenweg gaan. Dat wordt nog eens versterkt door de coalitievorming. Daarom ben ik voor Paars. De VVD voor het rechtse geluid, de PvdA voor het linkse en dan D66 voor het realisme. D66 doet geen beloftes die je toch niet kan waarmaken. Verder proberen zij wat geld te halen bij de rijkere én de armere en niet zo veel mogelijk bij één van de twee, want iedereen gaat er op achteruit in crisistijd.
Klinkt redelijk onderbouwd maar ik ben nog steeds niet overtuigd, D66 staat bekent als een stel twijfelaars die geen harde maatregelen nemen, maar we zullen zien. Ze doen t niet slecht in de peilingen :)

markvdstaay
State Outsider

Post by markvdstaay »

Qz wrote:Wat vind jij van verkrachting en abortus? :O
Ik ben geen familie van dat stuk politiek wezen dat mijn achternaam deelt als het je daarom gaat.... gelukkig maar. Mr. Van der Staaij heeft zich versproken en probeert zich eruit te lullen zonder sorry te zeggen of dat hij het fout had. Vrij normaal voor politici voor zover ik weet ;)

Bedankt iedereen die heeft meegedaan aan de enquete. Voor de anderen: de enquete blijft nog een week open en deelname wordt zeer op prijs gesteld: http://tinyurl.com/8lg4xdr

Absence
State Native

Post by Absence »

Qz wrote:
Ik Groenlinks, hopen op Paars Plus, Paars heeft geen meerderheid in de eerste kamer namelijk.
Zolang het maar progressief en door het midden is vind ik het best.
Einstein said only two things are infinite, the universe and human stupidity.
I'm not sure about the universe.

Shadow Interaction
Artist
Netherlands

Post by Shadow Interaction »

ik ben blij dat leefbaar het zover heb geschopt, want dat is een partij die net als fortyun zegt "dit is het probleem, dit is wat de mensen daarzo willen. wij gaan het regelen geen excuses". en dat is vooral in een stad als waar ik woon hard nodig. niet zo gek ook dat die partij heeft gewonnen

dat de VVD en PVDA keihard de grond in geramd verbaast me ook niets. wat die 2 partijen hebben gedaan is proberen een land te besturen vanuit de illusie dat alles wat ze doen "beter is voor het land". natuurlijk zou dat kunnen werken, maar dat is niet wat nederland op dit moment nodig heeft.
in een crisistijd moet je niet gaan bezuinigen op alles, en vervolgens investeren in hetgene wat totaal niet noodzakelijk is (ik noem maar jetfighters, buitenlandse hulp en meer van dat soort onzin) maar ook waren er op straat niveau geen oplossingen (aldus een blind oog hebben voor het volk, goed bezig rutte, samson !)

oja trouwens: kan iemand mij uitleggen waarom wilders racistisch bezig is? in zn programma staat duidelijk dat hij criminele marokkanen wil aanpakken, niet alle marokkanen. en hij baseerd zn acties op zowel cijfers als t volk zn mening.
volgens mij maakt de media er een behoorlijke bende van door iedereen op t verkeerde spoor te zetten
Pithune / Shadow Interaction / Tensphoria

Follow me on: Soundcloud | Mixcloud

Absence
State Native

Post by Absence »

Populistische partijen zijn inderdaad goed in het benoemen van de problemen. Maar men doet altijd net alsof de andere partijen niet op de hoogte zijn van die problemen of die problemen ontkennen. Veel van die problemen zijn zeer complexe problemen, waarvoor niet 1,2,3 een oplossing bestaat. Omdat die oplossing niet bestaat, lijkt het alsof er niets aan gedaan wordt en de problemen er in hun ogen dus niet zijn. Populistische partijen als Leefbaar, de PVV en de SP hebben die oplossingen ook niet. Sterker nog de oplossingen die zij soms bedenken zijn puur populistisch, als in roepen wat de mensen willen horen, of beter nog wat de mensen begrijpen, maar zijn tegelijkertijd totaal niet haalbaar of maken de situatie alleen maar erger. Daarom heb ik een godsgruwelijke hekel aan populistische partijen en eigenlijk ook aan de huidige vorm van democratie. De democratie zou zich moeten beperken tot het benoemen en inschalen van de problemen. Oplossingen moet je over laten aan mensen met expertise en niet aan Henk en Ingrid.
Einstein said only two things are infinite, the universe and human stupidity.
I'm not sure about the universe.

Post Reply

Return to “Dutch”