Off-Topic - Norge
Re: Off-Topic - Norge
HEhe nei jeg trodde han var norsk 

Det er fordi jeg har funnet ut at svensker ikke er gode til å forstå norsk. Derfor snakker jeg så godt svensk jeg klarer. Så forstår man hvernadre.TUBBEN wrote:Du var godt till at prate svenska Darkstorm, hørte deg på Summer Angel

Etter hva jeg har opplevd har nordmenn lettere for å forstå svensk enn svensker har for å forstå norsk.pzylence wrote:Er egentlig ikke mye forskjell på svensk og norsk, hvis du tenker over det.Hvis du kan svensk, kan du også forstå norsk, and the other way around.
Reverse bass
Min erfaring er uten tvil at nordmenn forstår svensker godt, men dessverre er ikke dette gjensidig. Noe av grunnen kan være at generelt sett så er det oftere at nordmenn besøker Sverige (spesielt her jeg kommer fra, bor i nabobyen med Svinesund/Strømstad.) Vi har også en del svenske kanaler på TV, og jeg har hørt fra svensk familie at dem ikke har norske kanaler. Så det er en differanse der som er skylden i at nordmenn forstår svensker godt, men ikke omvendt. (Dette er selvfølgelig ganske overfladisk sagt, men jeg regner med at dere tar hovedpoenget.)
-
- State Newcomer
Så "Shooter" igår, ganske bra film må jeg si. Noen som vet om noen bra filmer for tiden? Alle sjangere?