Not a fan of one of the genres?

(You can't hide all the genres)

Introduktion

Sweden, Norway and Denmark

Postby atomicoz » 17 Feb 2012, 01:05

Välkommen aar88!

aar88:http://tornisch.wordpress.com/raves/

5 fester i april varav 4 utomlands :o
atomicoz (29)
Founder

Postby aar88 » 17 Feb 2012, 02:03

Atomicoz:Välkommen aar88!

aar88:http://tornisch.wordpress.com/raves/

5 fester i april varav 4 utomlands :o

Kommande ja! Får se om man har råd att delta i så många. :D
Shuffling to Early HS MF!
aar88
State Newcomer

Postby FreelancerHardstyle » 03 Aug 2012, 07:37

Presenterar mig väl på den svenska delen också! :)

Robin, 19 år.

Pluggar musikproduktion och leker producent på kvällarna! :) en av de PR-ansvariga och signad som artist på Hard Music Records och har ett flertal releaser planerade i höst!

En liten teaser hittar ni i min signatur! :)

Hör gärna av er om ni vill snacka, fråga nåt eller vad som helst! :)
FreelancerHardstyle
Producer

Postby SCH » 03 Aug 2012, 10:26

Ett tips är att du lägger en spoiler runt videon i din signatur, den är irriterande stor nu.

Välkommen!
I'm grumpier than you.

Do people even read these?
SCH (26)
Producer

Postby Ranami » 16 Sep 2012, 17:17

Hej!
Jag heter Jesper, jag fyller 17 år idag :O och bor ungefär 30 min utanför göteborg, jag använder mig dock mest av "nicket" Ranami som jag har kvar sedan en lång tid tillbaka, jag går just nu i 2an på portalens gynasium med It säkerhet som inriktning där har jag lär mig en del om webbdesign, programmering, nätverk och lite sånt.

Jag har nog lyssnat på hardstyle i ungefär 4-5 år nu och jag älskar det forfarande. (lyssnar även på lite happy hardcore, typ vet inte riktigt om det är det men det är iallafall mestadels S3RL och liknande, även ibland lite trance när det gäller något annat än hardstyle)
På min fritid brukar jag spela datorspel, och prata med kompisar på skype. Jag brukar åka till dreamhack varje år och spela /lyssna på hardstyle. xD
Jag ser fram emot att om några år kanske åka till något större event (tillexempel Defqon1, Qlimax etc.).

Jag testade att producera lite för något halvår sedan, det gick inte bra på något sätt , så jag la ner det ganska snabbt (antagligen för att jag ansåg att det fanns något roligare att göra/att det var för svårt).
Sen dess har jag gjort mycket saker och därbland lärt mig programmera, och även att shuffla. Det gick mycket bättre att lära mig det, sedan tog det ett tag och nu har jag inte så mycket att göra på dagarna så jag tänkte att jag kan testa att producera lite mer och se hur det går.
Så jag har bestämt mig för att gå fullt ut och inte göra något lamt försök (som jag hade gjort den förra gången) så jag började med att kolla en massa olika tutorials, sedan hittade jag detta forumet igår och eftersom jag vet att det är en stor hjälp/det blir mycket roligare om man är aktiv på ett forum så bestämde jag mig för att idag signa upp.

Hitils har jag mestadels kollat tutorials och lärt mig sjukt mycket saker om hur man bygger upp låtar, använder fl studio etc. , jag testade även igår att göra en liten snabb låt, det gick ok, inte direkt hardstyle men det blev iallafall något.
Iallafall, nu är det nog dags att sluta skriva och åka på bio ^^ , har läst lite på forumet och det verkar vara ett trevligt forum :)
Imorgon blir det till att kolla tutorials igen

Ha en trevlig dag! :D
btw: har ni några tips på vad man ska fokusera på som noob så skriv gärna :)
Ranami (22)
State Newcomer

Postby SCH » 16 Sep 2012, 21:07

Tja! Svenska delen är inte särskilt aktiv, men kan du förståelig engelska så är Producer-delen här en bra källa till information. Som nybörjare så skulle jag först och främst tipsa dig om att lära dig din DAW (Digital Audio Workstation) och Synthesis (Dvs teorion bakom hur synthar funkar) eftersom när du lärt dig grunderna bakom synthesis så har du en teretisk grund till hur ljud görs, och då blir det enklare att lära sig göra eget :)
I'm grumpier than you.

SCH (26)
Producer

Postby Ranami » 17 Sep 2012, 11:52

Tack för det snabba svaret, jag ska lära mig det om synthesis och DAW ordentligt.
Jag har inte något problem med engelska så det kommer nog fungera bra att få hjälp i de andra sektionerna. :)
Ranami (22)
State Newcomer

Postby atomicoz » 18 Sep 2012, 04:02

Välkommen Jesper! :wave:
atomicoz (29)
Founder

Postby AudaSpexx » 13 Oct 2012, 20:24

Hejsan!

Linus heter jag, jag är 18 år och gör hardstyle och hardcore :)
Bosatt strax utanför Strängnäs.

Började lyssna på hardstyle runt 3-4 år sedan. Hardcore började jag lyssna på för runt 2 år sedan. :)

Gör musik på hobby-nivå :P Jag vet inte om jag vill satsa på att producera på högre nivå, men jag tycker ju förstås att skapa musik är kul :D

När det kommer till hardstyle, så är jag lite av en "all-lyssnare". Lyssnar på både cheese och raw, haha! :D

Lyssnar även på hardbass (aka donk, scouse, bouncy osv), jag har märkt att det inte finns så många i Sverige som lyssnar på sånt xD

Hardcore... då ska det helst vara hc med "metall-kickar" (vet inte hur jag ska beskriva det). Ett bra exempel är Beatstream & Radiate feat. Paul Elstak - Trashing My Scene :)

Höres!
AudaSpexx (23)
Producer

Postby sveinn95 » 24 Feb 2013, 21:45

no iceland?
sveinn95 (22)
State Citizen

Postby SCH » 24 Feb 2013, 22:02

Probably because no one understands Icelandic, but Scandinavians understand each other :).
I'm grumpier than you.

SCH (26)
Producer

Postby Prozel » 24 Feb 2013, 22:39

Actually Iceland is not part of Scandinavia. Scandinavia is Sweden, Norway and Denmark. However, the Nordic countries, includes Iceland and Finland as well.

And yeah, what SCH said too :P
Prozel (23)
State Celebrity

Postby sveinn95 » 25 Feb 2013, 00:25

oh man, i feel left out xD haha
sveinn95 (22)
State Citizen

Postby DirtyTok » 25 Feb 2013, 06:10

I do understand 20-25% of Islandska :) heiiur!
Boys of WIllem fan-club owner
Image
Image
DirtyTok (24)
State Hero

Postby Laksen » 25 Feb 2013, 17:59

sveinn95:oh man, i feel left out xD haha

Aren't you guys taught Danish in school? :p
- I went there with my class last year and the girls we talked to said they had Danish on "B level" at their gymnasie ;)
Let The Madness Be Your Education
Image
Image
Image
Laksen (23)
State Celebrity

Quick Reply

Register or login to share your passion for the harder styles